Så gik der tid med det!

Lyt til artiklen

Forleden hørte jeg nummeret, så gik der tid med det, indspillet af Tøsedrengene. Mens jeg lyttede til dette nummer, slog det mig, at sangen på mange måder afspejler virkeligheden inde på Christiansborg. Vi bruger til stadighed tiden på mere eller mindre mærkelige sager, endda i en sådan grad at tidsspild nærmest er blevet en etableret del af den politiske debat.

Det er trist, for de problemer, som vi politikere har fået til opgave at løse, er alt andet end ligegyldige. De er faktisk så alvorlige, at vi slet ikke har tid til at vente med at løse dem. Med udsigt til underskud på statens finanser så langt øjet rækker, lavvækst og et fortsat tab af arbejdspladser burde udfordringerne være tydelige for enhver! Desværre er det tilladt at tvivle på dette, for ligegyldige petitesser ligger i et bekymrende omfang bag politikernes gøren og laden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her