0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Jeg vil ikke bidrage til at skabe kløfter mellem kulturer

Konflikten er ikke mellem islam og vestlig kultur, men mellem dem, der behandler kvinder ordentlig, og dem som ikke gør.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tegning: Mette Dreyer

Andreas Holck Høeg-Petersen
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Andreas Holck Høeg-Petersen
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Som feministisk, venstreorienteret mand forventes jeg i disse dage offentligt at fordømme og tage afstand fra overgrebene i Köln, der fandt sted nytårsaften. Det gør jeg gerne: magen til afskyelig, afstumpet og nederdrægtigt hændelse skal man lede længe efter. Sådan. Hvad har jeg ændret nu?

I øjeblikket oversvømmes min Facebook-strøm af harmdirrende opslag fra borgerlige røster og islam-kritiske venstreorienterede, der anklager mig og mine ’humanistiske’ (kaldes vi) meningsfæller for at negligere, når arabiske/nordafrikanske/mellemøstlige/muslimske/whatever-mænd begår seksuelle overgreb mod kvinder. Eller for den sags skyld, når mørklødede mennesker begår nogensomhelst form for kriminalitet.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage