Biskopperne lever i en boble

Lyt til artiklen

Flere biskopper - herunder Elisabeth Dons Christensen - er blevet godt og grundigt børnefornærmede. Det biskopperne er sure over er, at regeringen nu vil tillade homovielser i Folkekirken. Den utilfredshed demonstrerer de ved med nedadvendte mundvige og armene over kors at forlange, at så skal " alle vielser ud af kirken"! Ja, du læste rigtigt. Man tror det er løgn, men det er desværre den skinbarlige sandhed. For at undgå homovielser er man villig til helt at flytte vielsesritualet fra Folkekirken. Man spørger sig selv om biskopperne lever i en boble? I en tid, hvor folkekirken har store problemer med at få folk til at gå i kirke, virker det unægteligt helt utroligt, at man nu vil afskaffe en af de funktioner i kirken, som folk faktisk efterspørger. Kirken er til for folket. Ikke for biskopperne. Kirken skal derfor levere de ydelser, som folket vil have. Og biskoppernes job er at sikre, at det sker.

Personligt er jeg mere ateist end kristen. Alligevel er jeg medlem af folkekirken. Jeg vil gerne støtte op om kirken som kulturinstitution,og jeg har en vis veneration for mange af kirkens ritualer; dåb, konfirmation, bryllup og begravelse. Mon ikke mange har det som mig?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her