0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Jens Rohde stanget af virkeligheden

Venstre bør gå imod EU-støtte til tyrefægtning

Dan Jørgensen
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Der gives overhovedet ikke EU-støtte til tyrefægter-tyre. Så bastant var udmeldingen fra lederen af Venstres gruppe i EU-Parlamentet, Jens Rohde, i efteråret.  Baggrunden var, at jeg havde stillet mig kritisk over for, at EU, via landbrugsstøtten, er med til at støtte opdræt af tyre til tyrefægtning i Spanien.

Jeg synes, at tyrefægtning i sig selv er en barbarisk underholdningsform. Alle kan se at dyrene lider og alligevel må en kvart million tyre hvert år lade livet for underholdningens skyld.  Og at EU ligefrem støtter foretagendet med mange millioner euro årligt er, i min verden, fuldstændig grotesk. Ifølge Jens Rohde var min anke mod EU-støtten dog en "Jørgensen-and", "det pure opspind" og jeg kunne "lige så godt have foreslået, at EU ikke må støtte marsmænd".

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere