Når køerne danser

Trivlsel: Jeg er ikke i tvivl. Køer på græs har det bedre. I den konventionelle produktion er det desværre kun hver sjette ko, der kommer ud, mens alle økologiske køer kommer på græs hvert år. Et godt argument for at købe økologisk mælk, skriver Dan Jørgensen.
Trivlsel: Jeg er ikke i tvivl. Køer på græs har det bedre. I den konventionelle produktion er det desværre kun hver sjette ko, der kommer ud, mens alle økologiske køer kommer på græs hvert år. Et godt argument for at købe økologisk mælk, skriver Dan Jørgensen.
Lyt til artiklen

Forleden var det øko-dag i Danmark. Næsten 200.000 danskere var taget på landet for at se de økologiske køer komme på græs efter en vinter i stalden – også mig.

»Køernes forårsfest« kalder Økologisk landsforening dagen. Og der kan være noget om det. I hvert fald er det fantastisk at se køerne hoppe og spjætte i kådhed, når de får græs under klovnene. Det minder unægtelig om en dans.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her