Regeringen skal droppe deres spin. Skattereformen vil forgylde dem, der allerede har mest

»Det, finansministeren vil have os til at tro, er, at befolkningen ikke går op i, om uligheden stiger i Danmark. Det er spin af værste skuffe«, skriver Dan Jørgensen. (Arkivfoto)
»Det, finansministeren vil have os til at tro, er, at befolkningen ikke går op i, om uligheden stiger i Danmark. Det er spin af værste skuffe«, skriver Dan Jørgensen. (Arkivfoto)
Lyt til artiklen

»Jeg er aldrig blevet spurgt om gini-koefficienten på mine mange besøg rundt omkring i danske forsamlingshuse. Folk interesserer sig i stedet for, hvordan vi skaber vækst«. Sådan sagde finansminister Kristian Jensen, da han præsenterede regeringens forslag til en ny skattereform.

Det, finansministeren vil have os til at tro, er, at befolkningen ikke går op i, om uligheden stiger i Danmark. Det er spin af værste skuffe. Jeg færdes også ofte i de danske forsamlingshuse. Og selv om det måske ikke er så tit (men det sker dog), at folk direkte bruge udtrykket 'gini-koefficient', så kan jeg forsikre om, at de danskere, jeg møder, går meget op i spørgsmålet om den stigende ulighed i Danmark.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her