Jakob Olrik: Det kvinder efterspørger allermest er mænd, der tør flirte og gør sig umage

Lyt til artiklen

’Kvinde kend din mand’ er et foredrag, jeg har holdt for 100.000 kvinder de seneste par år. Indledningsvis stiller jeg spørgsmålet: Hvad er jeres ønsker til mænd, og hvad har I svært ved at forstå ved dem? Og så beder jeg mit publikum skrive på nogle lapper papir, som de får udleveret.

Er kvinderne singler, spørger de oftest, hvorfor mænd er så dovne, uopfindsomme og generte, når de flirter. De efterspørger maskuline mænd. En, der kan brøle som en gorilla, slå sig på den behårede brystkasse og erobre fælles romantiske drømme. Der bliver i stor stil eftersøgt pondus, fantasi og initiativ. Selv de mest selvkørende og selvforsynende af kvinderne får drømmende, våde øjne ved tanken om at møde en, der kan sparke benene væk under dem og sige »jeg vil have dig« og få dem til at falde omkuld i forelskelsens duvende bølger.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her