Folkeskolen skal få alle med

Lyt til artiklen

Vi vil løfte folkeskolen for alle eleverne med en reform,der øger fagligheden, giver lige muligheder for alle børn og sikrer en bedre overgang fra folkeskole til ungdomsuddannelserne. Som SF’er er jeg stolt af, at rigtig mange af de ting, vi har kæmpet for at forbedre i folkeskolen i mange år, bliver en realitet med regeringens nye udspil.

Den negative sociale arv skal brydes og folkeskolen har en afgørende betydning for det. Fra det år jeg selv tilbragte på lærerens side af katederet kan jeg kun alt for godt huske fornemmelsen af, at nogle af børnene godt nok var oppe mod hårde odds fra starten. Men uanset om ens forældre er håndværkere eller universitetslektorer, uanset om man er fra et hjem med klaver og mange bøger i reolen eller ej, så skal skolen have som mål, at give børn reelt lige muligheder for at uddanne sig og skabe sig et godt liv. Det mål kommer vi nærmere med ”Gør en god skole bedre”.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her