DF efter dom om 'æresvold': Loven skal strammes

Lyt til artiklen

Der er i den forgangne uge faldet dom i en bestialsk sag, hvor en herboende palæstinensisk familie har udsat deres 17-årige datter for æresvold. Det gjorde de, fordi pigen var blevet forelsket i en dansk dreng. Det virker i mine øjne totalt absurd, at en familie søger til et nyt land og beder om asyl for derefter at udsætte deres eget barn for tortur, fordi denne lader sig integrere og forelsker sig i et menneske fra den oprindelige befolkning.

Den palæstinensiske familie blev så rasende på deres egen datter over noget så uskyldigt som en forelskelse i en dansk dreng, at de kidnappede hende, klædte hende nøgen, klippede hendes hår af og udsatte hende for mordforsøg ved at stramme et bælte om hendes hals, så hun var tæt på at dø. Det er yderst vanskeligt at forstå, at nogen kan behandle deres egen familie så forfærdeligt. Det er ganske enkelt så grænseoverskridende, at jeg mangler ord til at beskrive mit syn på den families gerninger.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her