Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Vi er bestemt også ydmyge

Vi ved, at det forpligter, når så mange danskere har valgt at give os deres stemme.

Peter Skaarup
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Så oprandt valgdagen endelig! Det har været en lang valgkamp. Ja, faktisk har valgkampen de facto været i gang siden nytår. Så jeg er nok ikke den eneste, som er glad for, at den nu er ovre.

Vælgerne har talt og vi ved nu, hvordan mandaterne i det nye Folketing fordeler sig.

Jeg glæder mig naturligvis over det forrygende valg, som Dansk Folkeparti har fået. 21,1 pct. af stemmerne er et helt fantastisk resultat, som vi er utroligt stolte af. Det er faktisk ganske overvældende. Så vi er bestemt også ydmyge. Vi ved, at det forpligter, når så mange danskere har valgt at give os deres stemme.

Efter valget siger vi det samme, som vi sagde før valget. Danskerne ved, hvad vi står for.

Og jeg vil love, at vi vil kæmpe med alt, hvad vi har, for vores mærkesager: Grænsekontrol, stram udlændingepolitik, bedre sundhedsvæsen og ældreomsorg, mere dyrevelfærd og mindre EU. Vi har høje ambitioner.

Jeg håber, at valgresultatet også er udtryk for, at vælgerne har ”husket EU i stemmeboksen”, sådan som jeg opfordrede til i mit forrige indlæg her på bloggen. Med en ny regering i spidsen skal Danmark være en tæt allieret for David Camerons britiske regerings bestræbelser for at reformere EU. Vi skal ganske enkelt have ført magt tilbage til nationalstaterne.

Jeg tror, at vælgerne også har belønnet os for, at vi har ført en sober og saglig kampagne.

Vi har ikke været ude at opfinde ny politik til lejligheden. Dansk Folkepartis formand Kristian Thulesen Dahl sagde i sin tale til Folkemødet på Bornholm, at vi er kedeligt valgkampsparti. Efter valget siger vi det samme, som vi sagde før valget. Danskerne ved, hvad vi står for.

Vi går en spændende tid i møde, hvor Dansk Folkeparti i den næste folketingssamling står med et historisk stærkt udgangspunkt. Nu gælder det for os om at få så meget af vores politik som muligt ført ud i livet. Det er jo i sidste ende det, vælgerne vil bedømme os på. Her er vi nødt til at tænke langsigtet.

Vi vil gerne være et parti, man ikke kan komme udenom i mange år fremover.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden