Tegning. Anne-Marie Steen Petersen

Tegning. Anne-Marie Steen Petersen

Peter Skaarup

Få øjnene op for situationens alvor, Merkel

Det var nytårsaften kansler Angela Merkel og Köln mistede deres politiske uskyld.

Peter Skaarup

Det skulle have været en festlig nytårsaften i Köln, som så mange andre. Tusinder af borgere vandrede rundt i og omkring bymidten, hvor også banegården er placeret. De tyske kvinder var for manges vedkommende klædt pænt og nydeligt på, som traditionen foreskriver på vores breddegrader nytårsaften.

Desværre vil nytårsaften i Köln 2015/16 ikke blive husket for det gode: Flere af kvinderne beretter til tysk presse om, hvordan de er blevet væltet omkuld og befølt på brysterne og mellem benene af grupper bestående af op mod fyrre mænd. Et af ofrene er 28-årige Katja L., som fortæller om sine oplevelser til lokalavisen Express.

»Vi løb igennem gruppen af mænd, der åbnede sig en vej igennem dem. Pludselig mærkede jeg en hånd på min bagdel, så på mine bryster, til sidst blev jeg befamlet alle steder. Det var rædselsfuldt. Selv om vi skreg og slog omkring os, stoppede de ikke. Jeg var desperat, jeg tror, jeg blev raget på omtrent 100 gange på 200 meter. Læs link til Berlingske

Det står endnu hen i det uvisse, hvorfor tysk politi først meget sent ryddede pladsen, hvor overgrebene fandt sted, men ifølge denne tyske kilde, så opererede overgrebsmændene, der beskrives som afrikanske/arabiske af udseende, tilsyneladende i grupper, der skærmede overgrebsmændene mod uønskede blikke, hvilket tyder på en høj grad af organisering.

Det er velkendt, at DF altid har ment, at indvandringen skal begrænses og kontrolleres, så den danske befolkning kan følge med

Jeg erindrer kun en lignende sag, der minder om dette modbydelige kollektive overgreb, og det var under den såkaldte egyptiske revolution, hvor lignende ubehageligheder udspillede sig på Tahrir-pladsen i Kairos centrum.

Angela Merkel bød sidste år alle flygtninge/migranter velkommen til Tyskland. Det har skabt vild debat både i Tyskland og uden for landets grænser, ikke mindst i resten af EU.

Det er velkendt, at DF altid har ment, at indvandringen skal begrænses og kontrolleres, så den danske befolkning kan følge med. Det råd giver jeg naturligvis gerne videre til tyskerne, som straks burde lukke deres grænser og få orden i det kaos, som en million nyankomne asylansøgere må foranledige.

Det ser dog i første omgang ikke ud til, at de tyske magthavere håndterer situationen på en hensigtsmæssig måde. Kölns kvindelige borgmester har derimod været ude med en opfordring til byens kvinder om at bevæge sig forsigtigt rundt i byen, helst i grupper og med en armslængde til de nyankomne, når der er fest og karneval i byen.

Jeg vil derfor i al stilfærdighed konkludere, at vi europæere går aldeles udfordrende tider i møde, hvis ikke snart de europæiske statsledere får øjnene op for situationens alvor.

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce