Nogle ugers udelukkelse fra App Store gjorde, at jeg ikke kunne betale med telefonen. Vi har skabt et meget sårbart samfund

Nu forstår jeg, hvorfor Nationalbanken vil have os til at hæve kontanter

Originalfoto: Valdemar Jørgensen / Illustration: Rasmus Vendrup Originalfoto Valdemar Jørgensen / kollage: Rasmus Vendrup
Originalfoto: Valdemar Jørgensen / Illustration: Rasmus Vendrup Originalfoto Valdemar Jørgensen / kollage: Rasmus Vendrup
Lyt til artiklen

Det moderne liv er bekvemt i et land som Danmark. I forhold til den elendighed, der rammer mennesker andre steder i verden, er det næsten flovt at lade sig irritere over noget så bagatelagtigt som digital betaling.

Når jeg alligevel vover at skrive om digitale trakasserier, er det, fordi vi her til lands befinder os i en verden, hvor det sofistikerede og privilegerede går hånd i hånd med det uhåndgribelige og sårbare. For nylig ønskede jeg mig tilbage til dengang, man brugte mønter og pengesedler, når man handlede, og der fandtes rigtige mennesker og lokale bankfilialer. Pengemennesker, man kunne tale med.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her