Magten og magtesløsheden

Reaktioner. Dagens Signatur Bjørn Bredal har fået nogle voldsomme reaktioner på sit forrige indlæg i Politiken: de fleste positive og enkelte negative. Videnskabsminister Charlotte Sahl-Madsen (billedet) har eksempelvis igen forståelse for Bredals synspunkter.
Reaktioner. Dagens Signatur Bjørn Bredal har fået nogle voldsomme reaktioner på sit forrige indlæg i Politiken: de fleste positive og enkelte negative. Videnskabsminister Charlotte Sahl-Madsen (billedet) har eksempelvis igen forståelse for Bredals synspunkter.
Lyt til artiklen

Sidste mandag skrev jeg om den groteske nye sikkerhedsadgang til ’det digitale Danmark’: NemID.

Jeg skrev også om den nye it-underklasse af især ældre mennesker. Lige siden er det væltet ind med håndskrevne breve, maskinskrevne breve og e-mail. Umådelig mange har genkendt sig selv i signaturen, og ordet ’magtesløshed’ går igen og igen. LÆS SIGNATURDet digitale Danmark er et klassesamfund Jeg har også fået et svar fra videnskabsminister Charlotte Sahl-Madsen (K), som med magtens hånlige og nedladende sprog karikerer mit synspunkt (så »kan vi jo lige så godt afskaffe computeren og internettet«) og meddeler, at »NemID gør det alt andet lige lettere at være digital bruger af en række tjenester i Danmark. (...) Det er endnu et skridt på vejen til at få flere danskere på nettet. Det giver en bedre og mere effektiv service«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her