Designvision er den rene tågesnak

vision? Hvad regeringens - med Brian Mikkelsen i spidsen - stort anlagte designvision mere præcist består i kan være svært at finde ud af.
vision? Hvad regeringens - med Brian Mikkelsen i spidsen - stort anlagte designvision mere præcist består i kan være svært at finde ud af.
Lyt til artiklen

I sidste uge nedkom regeringens ’Design2020’-udvalg med en vision for, hvordan Danmark om få år kan kalde sig selv ’the design nation’. Udvalget, der har arbejdet på visionen siden november sidste år, består af fem danskere – blandt andre designeren Louise Campbell og Elsebeth Gerner Nielsen, rektor for Designskolen Kolding – samt den finske professor i design Yrjö Sotamaa.

Kompetente folk med fingrene og hjernerne dybt begravet i design, både på det kreative niveau, på erhvervsniveau, internationalt og helt lokalt. Og det er ganske godt, men som med andre visioner, som den borgerlige regering har kastet på bordet, bliver det hurtigt en luftig omgang. Da visionen udkom, satte jeg mig ned for at læse den, for jeg har set frem til, at regeringen tog design alvorligt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
Hvad skal politikerne gøre for at forbedre folkeskolen? Deltag i samtalen her

Politiken har samlet et panel af kompetente skolefolk, der kommer med deres bud på, hvordan folkeskolen kan forbedres.

Men hvad mener du?

Foto: Philip Ytournel/POLITIKEN

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her