Hübbe, Redzepi og Sir Alex Ferguson

Skideballen. »Hold din kæft og lyt til mig. Hvad fanden er det, du ikke forstår? Jeg har simpelthen ikke tid til dit lort. Jeg går amok på dig«, sagde Noma-kokken Rene Redzepi i en DR-dokumentar om restauranten. Chefkokke, balletmestre og fodboldtrænere har tradition for at være hårde i tonen. Men er det vejen frem?
Skideballen. »Hold din kæft og lyt til mig. Hvad fanden er det, du ikke forstår? Jeg har simpelthen ikke tid til dit lort. Jeg går amok på dig«, sagde Noma-kokken Rene Redzepi i en DR-dokumentar om restauranten. Chefkokke, balletmestre og fodboldtrænere har tradition for at være hårde i tonen. Men er det vejen frem?
Lyt til artiklen

Hvis vi skærer påstandene om kokainmisbrug væk fra problemerne i Den Kgl. Ballet, handler krisen i sidste ende om ledelse.

Balletmester Nikolaj Hübbe praktiserer tilsyneladende en mildt sagt autokratisk ledelsesstil, hvor dansere, der af den ene eller anden grund ikke slår til, trækkes ud til syngende skideballer foran resten af korpset. Denne ledelsesfilosofi er tilsyneladende udbredt i kreative eller kunstneriske miljøer, hvor krukker med uomtvistelig personlig stjernestatus deres felt, står i spidsen for et hold.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her