Kan hovedbiblioteket ikke lide lånere?

Bibliotekerne er under stærk forandring, i kraft af at vi låner færre bøger og streamer musikken på nettet.
Bibliotekerne er under stærk forandring, i kraft af at vi låner færre bøger og streamer musikken på nettet.
Lyt til artiklen

Nej, vi skal lige ud på magasinet, så vi kan ikke hjælpe dig lige nu«. Jeg kiggede på de to bibliotekarer på Københavns Hovedbibliotek, men der var ingen vej uden om. De havde ikke tid til at hjælpe en låner som mig.

I stueetagen havde jeg forgæves forsøgt at aflevere en stak bøger, men maskinerne var i stykker. Jeg havde spejdet rundt i lokalet for at finde en skranke med nogle bibliotekarer, der kunne tage imod mine bøger, men den var også væk. Det vidste jeg godt, for jeg er jævnligt på hovedbiblioteket, men jeg ville gerne have afleveret de bøger i en fart, så jeg kunne komme videre i dagens program.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her