Signatur: Vi venter på femte måned i Støjberg-sagen

Ifølge reglerne må offentlige myndigheder højst være 40 dage om at behandle en stor sag om aktindsigt. Indtil videre har det taget 100 arbejdsdage.
Ifølge reglerne må offentlige myndigheder højst være 40 dage om at behandle en stor sag om aktindsigt. Indtil videre har det taget 100 arbejdsdage.
Lyt til artiklen

Efterhånden er det et år siden, jeg vendte tilbage til journalistikkens menige rækker efter et længere ophold i avisens holdningsdepartement. Det har givet mig rig lejlighed til at overveje forskellen mellem at tilkendegive meninger og forsøge at undersøge sager på kritisk og objektiv vis.

Spørg man mig, er der ingen sammenligning: Det er klart mere anstrengende, udfordrende og tidskrævende at være almindelig reporter og vente på, at kilderne måske vender tilbage. Ofte viser virkeligheden sig at være anderledes, end man troede og fik hvisket i øret.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her