0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Skriv: Er det i orden, at virksomheder køber togstationers navne?

Butikscenteret Fisketorvet har - næsten - fået omdøbt Dybbølsbro Station.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Navneforandring. Dybbølsbro Station har fået et nyt kaldenavn. Butikscenteret Fisketorvet har købt annoncering, der også omfatter stationens navneskilte.

Skriv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Skriv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Er det god borgeroplysning eller uholdbar kommercialisme, når Fisketorvet køber sig ind på Dybbølsbro Station?

Det store butikscenter på Vesterbro har for et ukendt beløb købt annoncering på den nærliggende S-togsstation. DSB oplyser, at annonceringspakken inkluderer eksponering, billboards og altså de skilte, der angiver stationens navn.

»Vi har i forvejen gjort noget lignende med Louisiana på Humlebæk Station, og det skal primært ses som en kundeinformation. Vi har kun fået én henvendelse fra en kunde, der var i tvivl om, hvorvidt Dybbølsbro har skiftet navn til Fisketorvet«, siger Peter Ibsen fra DSB Media.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu