0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

    Alt om De fyrede

Sverige forbyder berømt Coop-reklame: Økologiske fødevarer må ikke kaldes sundere

Svenske Coop's reklamekampagne om effekten af at skifte til ren økologi er ulovlig. Dommen er et »selvmål« for landbruget, mener Coop.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

COOP's eksperiment Ekoeffekten måler deltagernes urin for pesticider - her ses 'før og efter'.

Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Vi spiser insektmidler!«, siger teenageren i familien.

Hendes mor kigger på hende og siger »hvor ækelt«.

Scenen er fra Coop's prisvindende reklamefilm 'Ekoeffekten' fra 2015 og 2016, hvor den svenske familie Palmberg får målt et hav af pesticider i urinen, og derefter bliver sat til at spise økologiske varer i to uger. Efter de to uger falder pesticiderne dramatisk eller forsvinder helt, især hos børnene.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden