0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Snart kan kunder i Irma og Brugsen overhale kassen indenom med mobilen

Fra nytår rulles selvbetjeningsløsningen "Bip og Betal" ud i Coop. Også Salling Group er på vej med nyt.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

I løbet af det næste år vil kunderne i Coops butikker selv kunne skanne deres indkøb med mobilen, efterhånden som de ryger i indkøbskurven, og selv betale med mobilen på vej ud - uden om kassen.

For i Coop, der har Kvickly, SuperBrugsen, Dagli'Brugsen, Irma og Fakta, tror man på, at fremtidens supermarked i langt højere grad er selvbetjent, fortæller Lars Rasmussen, kommerciel chef i Fakta.

»Det skal gøre det nemt og hurtigt for vores kunder«, siger han.

I løbet af december blev det såkaldte Bip og Betal-koncept udrullet i de sidste butikker, så det nu er i alle 356 Fakta-butikker landet over.

Endnu er der ikke mange, der bruger det, erkender Lars Rasmussen.

»Vi har oplevet, at nogle kunder har brugt det, og de har været glade for det. Men det har også været svært at kommunikere om det, fordi det ikke har været ude alle steder«.

»Men nu hvor vi er ude i alle butikker, kan vi bedre markedsføre det og forhåbentligt få flere til at bruge det«.

Ti butikker begynder i en test

Efter nytår starter test af systemet i Kvickly, SuperBrugsen og Irma i omkring ti butikker. Herefter skal det rulles ud i alle kæderne, hvor der er i alt 1100 butikker.