0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.
Denne artikel er delt af Charlotte Branner. Som Politiken-abonnent kan du ubegrænset dele artikler med dine venner og familie.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

    Alt om De fyrede

Spis langsomt, og vask hænder med nærvær: Sådan får du meditation ind i din hverdag

Start med få minutters stilhed og fokuseret vejrtrækning. Øv dig i at være bevidst og nærværende i alle dine daglige gøremål.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Martin Lehmann
Foto: Martin Lehmann

Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Meditation har gjort mig bedre til at håndtere angst og stress. Det i høj grad mig, der styrer det nu, hvor det før var det, der styrede mit liv. Meditation er en livskompetence simpelthen. Det er en metode til at skifte vinkel på vores måde at være i verden på. Jeg er blevet bedre til at leve i overensstemmelse med mine værdier. Det har fået mit indre kompas til at virke, så jeg kan mærke, hvad der er rigtigt for mig«.

Ordene er store, når meditations- og yogalærer Karen Pallisgaard fortæller, hvordan daglig meditation gennem en årrække har forandret hendes eget liv.

I sin nye bog Hverdagsmeditation giver hun sine egne erfaringer med meditation videre og gennemgår en lang række teknikker. Men måske endnu vigtigere: Hvordan vi kan bruge meditation i vores hverdag. Den flere tusind år gamle træningsform er nemlig ifølge hende ikke kun for yogier eller særligt mindful mennesker, men derimod simpelt for helt almindeligt dødelige at implementere i hverdagen.

Du er der næsten

Det eneste, du skal gøre, er at oprette en profil, og så kan du læse videre.

Opret profil

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce