Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Jens Dresling (arkiv)
Foto: Jens Dresling (arkiv)

Den danske tøjkoncern Bestseller, der blandt andet står bag tøjmærket Jack & Jones, belaster med hurtig mode og forsøger at gøre tøjet mere bæredygtigt.

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Modebranchen: Bæredygtighed og mode er i virkeligheden to modstridende ord

Mads Nørgaard efterlyser politisk opbakning til tøjindustriens forandring, mens Bestseller og H&M både belaster med hurtig mode og forsøger at gøre tøjet mere bæredygtigt.

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

»Vi kan se, at vi som modebranche er på vej ud over afgrunden. Tanken om ’take, make and waste’, hvor man bare bruger en masse ressourcer, laver ting og så bliver det smidt ud – det er ikke holdbart i længden«.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden