0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Salget svigtede: Politikens ambitiøse madmagasin lukker

Månedsmagasinet Politiken MAD gjorde grøn mad innovativ og lækker. Nu skal de klimavenlige madvaner i stedet finde vej til avisens spalter.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Politikens grønne satsning på madmarkedet fik ikke nok abonnenter til at kunne klare sig på markedet, og derfor har Politikens ledelse besluttet, at Politiken MAD udkommer sidste gang i april måned.

Politiken MAD er et ambitiøst journalistisk magasin på 100 sider, dedikeret til at gøre grøn og mere klimavenlig mad til en lækker, sanselig oplevelse. Læsere og brugere har fået inspiration til alt fra at pakke japanske gyoza til at fremtrylle verdens nemmeste bærdessert. Udover magasinet indeholder satsningen et digitalt madunivers, nyhedsbreve med opskrifter samt live-arrangementer.

Men desværre er det ikke realistisk at nå de abonnementstal, som Politiken havde sat sig for de første tre år, siger Rebecca Vang, direktør for Politikens Udviklingsselskab, der udgiver Politiken MAD.

»Der er tale om et journalistisk produkt i tårnhøj kvalitet, men desværre er det marked, som vi havde ønsket og troet på, der bare ikke«, siger hun.

Ungt og prisvindende magasin

Politiken MAD kom på gaden første gang i oktober 2019 og er fra begyndelsen blevet produceret af en selvstændig redaktion på fire personer, som på den korte tid allerede har hevet flere designpriser hjem for deres arbejde.

»Jeg er virkelig stolt af det produkt, vi har sendt på gaden. Vi har vist, at den grønne vej er fyldt med madglæde, og at den kan inspirere og guide til en mere klimavenlig livsstil«, siger chefredaktør for Politiken MAD Mette Mølbak.

Alle de gode ideer, inspirationen og de bæredygtige løsninger fra Politiken MAD går ikke til spilde. De skal fremover serveres for avisens læsere, siger ansvarshavende chefredaktør på Politiken Christian Jensen.

»Vi oplever, at både glæden ved mad og ønsket om et grønt og sundt liv fylder meget for vores læsere. Grøn og bæredygtig mad er ikke alene en trend – det er en nødvendig forandring i samfundet. Så den inspirerende tilgang og de bæredygtige tanker, som Politiken MAD dygtigt har udviklet, glæder vi os til at integrere og gøre til en offensiv og vigtig del af Politiken«, siger Christian Jensen.

Politiken MAD er blevet solgt i både løssalg og abonnement. Abonnenter vil modtage det sidste magasin 29. april og vil blive godtgjort for de numre, de har betalt for i abonnementet, men ikke modtager.

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

  • Maya Alleruzzo/Ritzau Scanpix