0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Arla: Ingen vil købe mælk med D-vitamin

Vi undgår D-vitamin tilsat i vores mad, selv om vi i den grad mangler det.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
THOMAS BORBERG (arkivfoto)
Foto: THOMAS BORBERG (arkivfoto)

Mangel. Langt de fleste danskere får ikke nok D-vitamin, og det kan have store helbredsmæssige konsekvenser som knogleskørhed og en øget tendens til infektioner.

Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Lidt ekstra D-vitamin tilsat maden er en nem måde at få mere af det livsvigtige vitamin. Det er helt lovligt for fødevareproducenterne og sundt for forbrugerne.

Men det sælger ikke.

Det oplevede Arla med sin minimælk med tilsat D-vitamin. I tre år stod den på supermarkedernes hylder, men klarede sig så dårligt, at den i sommer blev skrottet. Det fortæller Arlas PR-manager, Jonas Søndergård:

»Trods markedsføringskampagner for D-vitaminberiget mælk kunne vi meget hurtigt se, at forbrugerne ikke efterspurgte den. Derfor tog vi den af markedet igen«.

Heller ikke Schulstad oplevede succes med sit rugbrød beriget med D-vitamin. På grund af manglende salg er brødet netop på vej ud af markedet.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

    Alt om Corona­virus

Læs mere