0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

#VærkDinVerden: Kunsten hacker reklameuniverset i ny kampagne

Reklamer er født til at slå igennem. Nu vil kunstnere kopiere de effektive bureauers metode med en stor kunstkampagne, der spørger, hvad kunst på hospitaler, pladser og i skoler gør ved os.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Iwan Baan
Foto: Iwan Baan

Kampagnen #VærkDinVerden sætter i år nye kunstværker op ved Superkilen (billedet) og syv andre steder med kunst for at understrege, hvordan kunst virker på os.

iBYEN
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
iBYEN
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Har Superkilen på Nørrebro nogen effekt på dem, der er der? Gør kunsten på hospitaler og skoler en forskel? Hvordan påvirker kunst os.

Det vil otte samtidskunstnere nu med støtte fra blandt andre Statens Kunstfond have danskerne til at tænke over.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

IBYEN