0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Billigste bud på skandaleramt brobyggeri er blevet meget dyrt

Flere ingeniørbrølere har gjort Københavns inderhavnsbro stærkt forsinket. Men kommunen står også for skud, siger eksperter.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Peter Hove Olesen
Foto: Peter Hove Olesen

Åbningsdato? Efter flere års bøvl kom Inderhavnsbroens to brofag, som skal skydes frem og tilbage, på blads i sidste måned. Siden har der været problemer med wiresystemerne. Åbningsdatoen er stadig ukendt.

Byliv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Byliv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der har set ret mærkeligt ud i Københavns Havn i nogle år nu. En ufærdig bro til fodgængere og cyklister har stået som et stivnet gab over vandet efter en række alvorlige byggefejl.

Inderhavnsbroen med tilnavnet ’Den kyssende bro’ fra Nyhavn til Christianshavn skulle have været færdig ibegyndelsen af 2013. Københavns Kommunes hovedbegrundelse for den milliondyre forsinkelse har været, at hovedentreprenøren, Pihl & Søn, gik konkurs midt i byggefasen. Men kommunen kan også selv have medskyld, vurderer eksperter på baggrund af Politikens gennemgang af broskandalen.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

IBYEN