Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Anthon Unger
Foto: Anthon Unger

Otte mennesker blev dræbt og 16 kvæstede 2. januar, da et IC4-tog med passagerer i retning mod Sjælland blev ramt af en trailer på et godstog fra transportfirmaet DB Cargo, da det kørte på Storebæltsbroens lavbro.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Eksperter frygter, at havarikommissionen overser den virkelige årsag til togulykken

En lastbils sættevogn har en »slatten« bundkonstruktion. En vridning af den på grund af stærk sidevind kan have tvunget bagenden af jernbanevognen ved dødsulykken på Storebælt.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Togulykken på Storebæltsbroen 2. januar med otte dræbte, hvor en lastbiltrailer – en sættevogn – fra en lastbil røg af en jernbanevogn og ramte et passagertog fra DSB, har ikke nødvendigvis noget at gøre med den såkaldte kongetap forrest på sættevognen, som skal sidde fast i en lås på jernbanevognen, sådan som mistanken hidtil har været.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden