Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Anthon Unger
Foto: Anthon Unger

Otte mennesker blev dræbt og 16 kvæstede 2. januar, da et IC4-tog med passagerer i retning mod Sjælland blev ramt af en trailer på et godstog fra transportfirmaet DB Cargo, da det kørte på Storebæltsbroens lavbro.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Eksperter frygter, at havarikommissionen overser den virkelige årsag til togulykken

En lastbils sættevogn har en »slatten« bundkonstruktion. En vridning af den på grund af stærk sidevind kan have tvunget bagenden af jernbanevognen ved dødsulykken på Storebælt.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Togulykken på Storebæltsbroen 2. januar med otte dræbte, hvor en lastbiltrailer – en sættevogn – fra en lastbil røg af en jernbanevogn og ramte et passagertog fra DSB, har ikke nødvendigvis noget at gøre med den såkaldte kongetap forrest på sættevognen, som skal sidde fast i en lås på jernbanevognen, sådan som mistanken hidtil har været.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden