Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

    Alt om Klima­bedraget

Stadler Rail
Foto: Stadler Rail

Jernbanen i Slesvig-Holsten har bestilt 55 batteritog af denne model fra den schweiziske producent Stadler.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Togselskaber: Batteritog kan booste den kollektive trafik

At skifte diesel ud med batterier på de danske skinner giver mulighed for flere direkte forbindelser uden generende skift undervejs.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Denne artikel skulle være illustreret med et billede af det sjællandske trafikselskab Movias banechef, Tommy Frost. Men på vej fra bopælen i Nykøbing Falster mod Hillerød, hvor han skulle mødes med fotografen, brød lokomotivet, der trak toget, ned en tirsdag i myldretiden. Lokoføreren gjorde selv passagererne opmærksomme på, at diesellokomotivet af typen ME er 35 år gammelt.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden