0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Telefonisk coronahotline giver etniske minoriteter gode råd

Det næste halve år kan flygtninge og indvandrere via en telefonlinje få besvaret coronaspørgsmål på 12 sprog.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

På grund af sprogbarrierer er der borgere i Danmark, som måske ikke forstår de informationer, som myndighederne kommer med under coronapandemien.

Det vil en telefonisk coronahotline nu hjælpe med at ændre på. Det oplyser DRC Dansk Flygtningehjælp i en pressemeddelelse.

På 12 forskellige sprog vil hotlinen rådgive borgerne og besvare spørgsmål, så etniske minoriteter får korrekt og nødvendig information om covid-19.

Målet er at sikre, at flygtninge og indvandrere, der endnu har begrænsede danskkundskaber, får adgang til myndighedernes anbefalinger og re