0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Virksomheder vil gerne være antiracistiske. Bare ikke i Danmark

Mens store udenlandske virksomheder i stigende grad ønsker at være antiracistiske, har danske arbejdspladser svært ved at forstå betydningen af strukturel racisme. »I Danmark har vi stadig et stykke arbejde foran os«, siger mangfoldighedskonsulent.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mads Nissen
Foto: Mads Nissen
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det seneste år har Ahmad Durani faktisk kunnet mærke en forandring. Han er stifter af konsulentbureauet Mangfoldighedsledelse, og på det seneste har han fået markant flere henvendelser fra virksomheder, der gerne vil blive mere mangfoldige. Firmaerne vil ikke længere bare have pynt, der får dem til at se godt ud udadtil. De vil gerne ændre deres virksomhedskultur. Sådan for alvor.

»Virksomhederne er gået fra at spørge, hvorfor mangfoldighed er en god idé, til at spørge, hvordan de kan få det«, siger Ahmad Durani, der er uddannet sociolog.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce