Hvad så, københavnere og byens gæster og turister? Er I klar til et nyt gigantisk metrobyggeri, der på ny vil rejse grønne stakitter på højde med huse i gaderne, spærre vejene, medføre kæmpemæssige kratere på torve og pladser og skabe en evig brummen af kraner og lastbiler?
Det kan I lige så godt, for måske går der kun et års tid, før der politisk skal tages stilling til, om København oven i den cityring, der åbner i morgen, også skal have en havnemetroring. En metro, der vil kunne forbinde Indre By med Amager og havneområderne nordpå til Refshaleøen og via havnen videre over Østerbro og Nørrebro.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind