0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Undervisningsminister: »Nu er vi nået dertil, hvor vi skal bremse en smule op«

Flere bøger og færre maskiner i skolen. Sådan siger børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkranz-Theil (S), der vil sikre, at læreres valg af undervisningsmaterialer ikke styres af it-udbydere.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mikkel Berg Pedersen
Foto: Mikkel Berg Pedersen
Uddannelse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Uddannelse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

På mange måder er skolen et spejl af resten af samfundet, og derfor er digitaliseringen med iPads i undervisningen og læringsportaler også for alvor slået igennem det seneste årti.

Men tiden er nu kommet til at skabe en bedre balance mellem de digitale læremidler og bøger, siger undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S).

»Vi har gjort meget for at sparke gang i digitaliseringen i folkeskolen, fordi vi i sagens natur gerne vil have, at børnene lærer den nye verden at kende. I de senere år er det gået rigtigt hurtigt. Nu er vi nået dertil, hvor vi skal bremse en smule op«, siger hun.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts