Fuld digital adgang for 149 kr./md. i op til 6 måneder.

USA’s forurening og Danmarks passivitet i Grønland har skabt en fundamental skepsis over for myndigheder, mener tidligere minister Naaja Nathanielsen.

»Det mindste, man kan gøre, er at rydde op«

Naaja Nathanielsen er tidligere minister i den grønlandske regering og er nu medlem af Folketinget.  Foto: Jens Dresling
Naaja Nathanielsen er tidligere minister i den grønlandske regering og er nu medlem af Folketinget. Foto: Jens Dresling
Lyt til artiklen

Rustne olietønder så langt øjet rækker.

Det er for mange grønlændere sindbilledet på efterladenskaberne efter årtiers amerikansk tilstedeværelse i Grønland.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her