Den første grønne aftale, som regeringen, der kalder sig danmarkshistoriens grønneste, har indgået, udskyder fristen for landmændene til at nedbringe den udledning af gødning, der bærer hovedansvaret for fedtemøg, blævret mudderbund og fiskedød i de danske fjorde.
Aftalen, som S-SF-M-R-regeringen fredag indgik med Venstre, Liberal Alliance og De Konservative, strammer ganske vist reguleringen af den gødning, som landmændene kører ud på marken, med virkning fra 1. januar 2027.




























