Få avisen i weekenden og fuld digital adgang for 199 kr./md. i op til 6 måneder.

Nybygget område i København har fået en meget tæt og høj bebyggelse uden den mindste fornemmelse af den blandede storby, der lå lige udenfor. Men med masser af tvivlsomme byrum mellem husene.

Det er virkelig dårligt, det her

Det sorte højhus er endnu en nybygget skændsel mod himlen over København. Foto: Mads Nissen
Det sorte højhus er endnu en nybygget skændsel mod himlen over København. Foto: Mads Nissen
Lyt til artiklenLæst op af Karsten R.S. Ifversen
08:16

Vi står midt inde mellem nye 10 etager høje bygninger.

»Det er virkelig dårligt det her«, siger Lars. »Der er ingen sokkel på huset«, påpeger han.

»Det er så ukærligt«, bifalder jeg. »Stueetagen ser ud som den synker ned under vægten af de påhængte altaner«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her