0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

TV 2: Vi har indgået forlig om Triple A

TV 2 betaler sig ud af indslag om gadebande, som ikke eksisterede.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Fra TV 2
Foto: Fra TV 2

Søndag 17. juli og mandag 18. juli 2005 bragte TV 2/Nyhederne et indslag om banden Triple A - betegnelse for Amager, Avedøre og Albertslund - der ville overtage »fucking« Sjælland og København. Senere viste det sig, at banden var det pure opspind.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det famøse indslag i TV 2 Nyhederne om en gadebande ved navn Triple A fører nu til, at stationen har indvilget i at betale erstatning til en ung mand.

Oplysningen om forliget er offentliggjort på TV 2´s hjemmeside.

Pengene falder som led i et forlig, som netop er indgået. Dermed undgår TV 2 en retssag om indslaget, idet den unge mand Azim Tariq havde stævnet stationen ved retten i Odense.

På TV 2´s hjemmeside citeres nyhedschef Michael Dyrby for at sige, at man allerede i midten af august sidste år erkendte »væsentlige fejl ved tilblivelsen af indslaget. Det står vi ved, og derfor har vi indgået forliget«, lyder det.

/ritzau/

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter