0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

TV 2 får tæsk på reklamefronten

TV 2 tjener mindre på reklamer på grund af krisen. Det øger presset på den i forvejen kriseramte tv-station.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

TV 2 risikerer at tjene 320 millioner færre kroner på annoncer i 2009. Arkivfoto: Miriam Dalsgaard

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En økonomisk krise kommer aldrig belejligt. Men for TV 2 kommer den på det værst tænkelige tidspunkt.

Den i forvejen stærkt forgældede og kriseramte tv-station lider nemlig hårdt under, at dansk erhvervsliv i disse måneder skruer massivt ned for udgifterne til annoncer i landets medier.

Nedturen er så alvorlig, at TV 2-ledelsen sandsynligvis atter må gå tiggergang til staten i den kommende fremtid.

»Vi var på forhånd forberedt på, at reklameindtægterne ville falde. Men vi havde ikke forudset et så massivt dyk, som vi har oplevet de seneste måneder«, siger TV 2’s topdirektør, Merete Eldrup.

I begyndelsen af januar indgik medieforligspartierne derfor en redningsplan for TV 2, der skal godkendes af EU-kommissionens konkurrencekontor, før den kan træde i kraft.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement