Femina har halet ind på Alt for damernes oplagstal, men er stadig et stykke efter målt på læsertal.
Foto: FINN FRANDSEN

Femina har halet ind på Alt for damernes oplagstal, men er stadig et stykke efter målt på læsertal.

Kultur

Femina erklærer krig mod Alt for damerne

Femina haler ind på Alt for damerne og er kun 1.000 solgte eksemplarer efter ugeblads-storesøsteren.

Kultur

I årevis har Alt for damerne haft et solidt forspring i konkurrencen med rivalen Femina på ugebladsmarkedet.

Men et kraftigt oplagsfald betyder, at Femina fra andet halvår 2007 til andet halvår 2008 har halet voldsomt ind på damebladsdronningen, skriver mediawatch.dk.

»Vi er klar til kamp« Alt for damerne har et oplag på 65.575, mens Femina er noteret for 64.401.

Femina-chefen, Aller Press' Pernille Aalund, er klar med en krigserklæring:

»Vi satser på at blive større end Alt for damerne. Vi er klædt på til kamp«, siger Pernille Aalund til mediawatch.dk.

Alt for damerne: Kom an

Magasindirektør Kjeld Lucas, Alt for damernes øverste chef hos Egmont, tager udfordringen i stiv arm:

»Oplagsafstanden er blevet mindre, fordi vi i 2008 har skåret i markedsføringsindsatsen for vedlagte dvd'er og bøger i bladene«, siger Kjeld Lucas.

Egmont vil kunne øge oplagsafstanden igen, siger han, »det er kun et spørgsmål om at putte penge i det«.

Læsertal går frem Kjeld Lucas pointerer desuden, at mens oplaget dykker, er Alt for damernes læsertal gået frem:

»Alt for damernes læsertal er gået frem med 13.000 eksemplarer, mens Feminas læsertal er uændrede, og det er læsertallene, der er interessante i forhold til annoncørerne«, siger han.

Alt for damerne har med 350.000 læsere ca. 30.000 flere læsere end Femina målt på perioden andet halvår 2007 til andet halvår 2008.

For begge de rivaliserende ugeblade gælder det dog, at kampen især drejer sig om at falde mest gelinde. Oplaget er vigende for begge blade.

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden

Annonce