0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Roskilde Festival sælger ud af Orange Scene

Er man til nostalgi og festivaler så sælger Roskilde Festival nu 250 unikke t-shirts, som hver har et lille stykke af det originale orange scene-telt påsyet.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Mens dette års Roskilde Festival nærmer sig med hastige skridt og det samlede program efterhånden er ved at falde på plads, hylder festivalen det, som med årene er blevet symbolet på den 34 år gamle festival, Orange Scene.

For hardcore fans af festivalen sælges nu unikke t-shirts påsyet et stykke af den originale orange canopy - teltdugen som med den særegne udformning, som har fulgt festivalen siden den blev introduceret i 1978.

Stones brugte den også
Den originale dug blev brugt som Orange Scene til 1983. Hvis man samtidig er fan af Rolling Stone får de 250 unikke t-shirts ekstra værdi for Rolling Stones brugte teltet på deres turné i 1976, hvorefter Roskilde Festival købte det,

Det orignale materiale fra scenen er påsyet nederst på t-shirten, som en lille orange firkant, så man skal altså ikke forvente at skulle trække et styk teltdug over hele overkroppen. T-shirten vil kun være til salg i festivalens webshop så længe lager haves.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere