0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Richard Ragnvald vandt over Se og Hør

Chefredaktør og journalist fra Se og Hør fik bøder på 60.000 kr. for usand historie om, at dansktop-sangeren Richard Ragnvald skulle have haft en affære.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Sperling Jørgen
Foto: Sperling Jørgen

Richard Ragnvald, som Se og Hør mente havde en affære. - Arkivfoto: Jørgen Sperling

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Dansktop-sangeren Richard Ragnvald vandt mandag i Københavns Byret en injuriesag mod ugebladet Se og Hør for en sladderhistorie om en udenomsægteskabelig affære. Den koster nu chefredaktør Henrik Qvortrup og en journalist dagbøder og en erstatning til Ragnvald på 60.000 kr.

Det kvindelige offer kører injuriesag
Med dommen ligger det til, at Se og Hør må yderligere til lommerne. Det kvindelige offer for den opdigtede affære, en zoneterapeut fra Odense, har nemlig også anlagt injuriesag mod bladet.

Dommer Anette Burkø idømte chefredaktør Qvortrup dagbøder på i alt 30.000 kr., mens han og journalisten bag historien om sangeren og zoneterapeuten sammen skal udrede erstatningen samt betale sagsomkostningerne på 14.000 kr.

/ritzau/

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement