0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

DR beskylder Sky Radio for brud på fogedforbud

Flere busser i Hovedstadsområdet reklamerer for Sky Radio P5, selv om fogedretten forleden bestemte, at DR har monopol på navnet P5. Sky overvejer at anke afgørelsen.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Danmarks Radio anklager Sky Radio for at bryde et fogedforbud, der forbyder den nye landsdækkende radiostation at bruge navnet P5.

Fogedretten fastslog i torsdags, at navnet P5 tilhører DR. Afgørelsen betød, at Sky Radio øjeblikkelig skulle stoppe med at bruge navnet i markedsføringen. Ikke desto mindre kørte flere busser i hovedstadsområdet stadig rundt med reklamer for P5 lørdag og søndag.

»Det er en alvorlig sag for os. Og vi vil naturligvis bede vores advokater om at påtale det over for både Sky Radio og fogedretten«, siger DR's radiodirektør, Leif Lønsmann, til Ritzau.

Brød monopolet
Da Sky Radio lørdag brød DR's 80-årige monopol på landsdækkende radionyheder, blev stationen markedsført som "5". Og den administrerende direktør for Sky, Kasper Krüger, mener, at radiostationen har gjort, hvad den kunne for at pille det omstridte P5-logo af plakaten.

»Allerede fredag stoppede vi opsætningen af nye billboards med P5. Og mandag får vi 18.000 klistermærker, der kan skjule p'et på vores reklamer. Hurtigere har vi ikke kunne gøre det«, siger Kasper Krüger.

Sky overvejer at anke
Ifølge direktøren har Sky endnu ikke opgivet at få lov til at bruge navnet P5. Radiostationen overvejer stadig at anke fogedrettens afgørelse, en beslutning, der træffes mandag eller tirsdag.

»Det er klart, at det her koster os penge, fordi vi skal ændre hele markedsføringen. Hvis vi anker sagen og får medhold, vil vi helt naturligt rejse krav om erstatning mod DR«, siger Kasper Krüger.

/ritzau/

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere