110.000 eksemplarer er der foreløbigt solgt af 'Shu-bi-dua200'-boksen, som er en samling af 200 udvalgte Shu-bi-dua-sange fra det 30 år lange katalog. Hvis man tager de positive salgs-briller på er det lig med 1,1 millioner cd'er, i og med at der i hver boks er ti cd´er. Til gengæld skal danskerne også kun lægge en flad 200 kr. seddel, altså en krone pr. nummer. Samtidig har flere tusinde internet brugere på hjemmesiden www.shubidua200.dk været inde at stemme om den bedste Shu-bi-dua-sang nogensinde. I skrivende stund er det ikke afsløret på hjemmesiden hvad resultatet blev, men til gengæld vil CMC Entertainment, der står for salget af cd-boksen, gerne på deres hjemmeside afsløre, at det blev 'Den røde tråd' der blev kåret til den bedste sang. Cd-boksen sælges kun til jubilæumsprisen på 200 kr. resten af jubiluæms-året, som ikke overraskende udrinder 31. december 2003.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Det er 139 gange mere klimavenligt end oksekød. »Så hvorfor fanden spiser vi ikke mere af det?«
-
Henrik Palle: De kalder det for 'rekreative byrum'. Det bliver et farvel til storbyen København
-
I nat røg strømmen på Krim. Imens overvejer russerne at tage et risikabelt skridt
-
Det er kortet, du bare ikke må glemme, hvis du skal rejse uden for Norden
-
En sang kan slå lige så hårdt som en brosten
-
DMI udsender nyt varsel om både hedebølge, tropenætter og tordenvejr
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Klumme af Henrik Palle
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
tema
Det er kortet, du bare ikke må glemme, hvis du skal rejse uden for Norden
Lyt til artiklenLæst op af Sune Højrup Bencke
00:00







