Magasinerne 'Gravid' og 'Baby' vil nu kun udkomme en gang i kvartalet. Modelfoto.
Foto: SARA GALBIATI

Magasinerne 'Gravid' og 'Baby' vil nu kun udkomme en gang i kvartalet. Modelfoto.

Kultur

Forældremagasin går fra papir til net

Aller satser nu stort på hjemmesiden mama.dk.

Kultur

Det er ikke kun de trykte aviser, der i øjeblikket plages af fald i både oplag og annonceindtægter.

Også magasinpressen er mærket af på den ene side den økonomiske krise og på den anden forbrugernes ændrede læsevaner.

Derfor afprøver Danmarks største udgiver af magasiner og ugeblade, Aller Press, for tiden en ny forretningsmodel på magasinet ’Forældre & Børn’.

Tingene vendt på hovedet Hvor forlaget tidligere havde et site på nettet, som understøttede det trykte magasin, er tingene nu vendt på hovedet, forklarer chefredaktør Charlotte Riparbelli til MediaWatch.

Aller udgiver nu to trykte magasiner, ’Gravid’ og ’Baby’, som skal understøtte hjemmesiden mama.dk.

Den prioritering betyder, at kun 20 procent af ressourcerne bruges på papiret, mens 80 procent går til mama.dk.

Annoncørerne skal med til nettet

De to trykte magasiner udkommer hver kun fire gange om året, hvilket betyder færre udgifter til papir og trykning, men også færre annonceindtægter.

Kunsten bliver derfor, som det også er tilfældet for dagbladenes vedkommende, at lokke annoncørerne med over på nettet.

Indtil videre holder annoncebudgetterne for nettet, siger Charlotte Riparbelli, som dog tager forbehold for, at annoncemarkedet svinger meget for tiden.

Redaktionen anbefaler:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden