0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Popsange som reklame giver genvej til airplay

I USA kan man midt i en reklameblok høre et helt nummer af Avril Lavigne, Alicia Keys og Lenny Kravitz.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Som noget nyt er flere selskaber begyndt at købe reklametid, der svarer til et helt musiknummer for på den måde at blive spillet i radioen, skriver Berlingske Tidende.

I USA, som i alle andre lande, kan det være særdeles svært at sparke sig vej til radiostationernes cd-afspillere. Men at blive spillet i radioen er vejen til hitlisterne og til pladekøbernes pengepung.

Derfor kan man nu høre hele musiknumre i reklameblokkene for på den måde at skaffe airplay til en kunstner. På radiostationen WQZQ blev Avril Lavignes single 'Don't Tell Me' spillet som reklame op til tre gange hver nat, hvilket resulterede i, at singlen gik fra en 12. til en 9. plads på hitlisten.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere