0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Tal penge med Nnn

Nordea reklamerer i en avis for deres fordelskunde-produkt ved at fremhæve en kunderådgiver ved navn Nnn Mmmmmmmm.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Nnn Mmmmmmmm virker tillidsvækkende. Men hvor er manden? Nordea aner det tilsyneladende ikke.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Nordea, goddag«. Goddag, det er fra Politiken, jeg skulle tale med Nnn Mmmmmmmm.



»Undskyld, det skal jeg lige have igen?«.

Nnn Mmmmmmmm.

»Siger du Aaaaauuuarm Wæææææhnn?«.

Nej, jeg siger Nnn Mmmmmmmm. Eller sådan.

»Hvordan staver du fornavnet?«.

N-n-n.

»Og efternavnet?«.

Otte m'er. Lige ud ad landevejen.

»Er det telefonfis?«.

Nej nej. Jeg ringer fra Politiken, og jeg har navnet fra en Nordea-annonce, som en af vores læsere har sendt til os. Hun hedder Malene Christina Langborg, og hun har fundet annoncen i sin avis, hvor Nnn Mmmmmmmm anbefaler, at man bliver fordelskunde hos ham.

»Det er der da ingen, der hedder«.

Måske udtaler jeg det ikke rigtigt.

»Jeg får i hvert fald slet ikke noget op på skærmen«.

Hmmm.

»Hvad laver han, og hvor skulle han sidde?«.

Han er kunderådgiver, tror jeg nok. Jeg ved ikke, hvorhenne. Det står ikke særlig præcist.

»Kan han være vietnameser?«.

Det tror jeg ikke. Han ser ikke vietnamesisk ud.

»Kan det være Ngoc Quyen Nguyen?«.

Nej.

»Binh Quoc Nguyen? Fra aktiehandel?«.

Nej.

»Så får du lige vores presseafdeling. Øjeblik«.

Og efter et øjeblik er Nordeas informationschef, Jens Bekke, i røret:

»Vi har ingen af det navn. Det kan jeg se - vi har sådan en intern mail-liste«.

Så er det bare underligt, at det står i annoncen?

»Ja. Men måske er det en medarbejder, der har skiftet navn. Det bliver jo nemmere, har jeg hørt«.

Ja, de er ved at ændre loven. Det bliver også gratis.

»Javel«.

Det koster jo ellers 3.000 kr., men regeringen har lige foreslået, at gebyret skal falde væk.

»Nå for Søren«.

Så man kan snart få sig et nyt navn kvit og frit.

»Nå«.

Du skal slet ikke betale noget.

»Javel«.

De gider ikke bøvle med det gebyr.

»Ikke det?« . Nej, Anders Fogh sagde forleden, at det har vist sig, at pengene alligevel bliver ædt op af administration, så man skal ikke betale noget.



»Nå, på den måde«. Det har man jo hørt før med gebyrer. De er ikke til andet end at genere folk.