0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Brecht-teater er sjældent tæt på at være fuldstændig vellykket

Baggårdteatrets version af deres bysbarns ’Svendborgdigte’ er en talentfuld sammensmeltning af den store tyskers digte og hans sceneteknik.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Foto Rico Feldfoss
Foto: Foto Rico Feldfoss

Nøgent træ og krudtrøg. Men fuglene synger stadig. Jens Gotthelf som stær og Søren Huss som Søren Huss, hvilket faktisk kommer som en overraskelse i stykket, der leger med os og virkeligheden.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Man kan læse Brechts digte. Og man kan spille hans skuespil. Det er to verdener. Baggårdteatret i Svendborg har gjort det umulige at fremføre Brechts digte sådan, at man føler sig hensat til hans teater – det teater, hvor spillet bliver afsløret som spil, hvor det velkendte er gjort fremmed, og hvor man listigt får masseret følelserne under påskud af, at det hele er åh, så fornuftigt.

Forestillingen med den nøgterne titel ’Bertolt Brechts Svendborgdigte’ er en lille perle.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter