0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kulturkommentar: Mangfoldighed som markedsføring er en gratis omgang

Det er nemt at udpege mangfoldighed til et af de vigtigste strategiske satsningsområder, men svært at forklare, hvad det konkret går ud på, skriver kulturredaktøren i sin ugentlige kommentar.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Stine Tidsvilde/Polfoto
Arkivfoto:: Stine Tidsvilde/Polfoto

»At ambitionen om større diversitet har det med at forsvinde mellem fingrene, blev ganske tydeligt i forbindelse med generaldirektør Maria Rørbye Rønns forsøg på at forklare DR’s mangfoldighedsprojekt til Politiken i onsdags«, skriver Mette Davidsen-Nielsen.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Forleden havde min lokale bager tilbud på regnbuefarvede småkager. Det var de tiloversblevne krummer i blegnende frugtfarve fra Copenhagen Pride. Netto sprang også ud med flerfarvede slagtilbud, der mindede lidt om lageret fra nytår. Supermarkedet havde regnbuefarvede blomsterkranse og parykker på hylderne. På gaderne delte Netto gratis regnbueflag ud med påtrykt logo. LGBT har øjensynlig interessant købekraft.

Lige bortset fra DR’s medarbejdere, der i første omgang fik besked på ikke at flage med deres ansættelsesforhold under Priden, var der tilsyneladende ingen ende på organisationer, butikker og borgmestre, der forsøgte at få mangfoldighedens festlige farver til at smitte af på deres brand.

Jeg kan ikke komme i tanke om andre begivenheder med så bred og synlig opbakning på de københavnske facader i nyere tid. At udstille sin støtte til Copenhagen Pride er blevet mainstream på få år. Og som markedsføringsplatform er deltagelse i Copenhagen Pride i øvrigt stadig billigere end annonceindrykninger i medierne, selvom priserne her er i frit fald.

GÆLDER KUN I DAG: Få fuld digital adgang resten af året for kun 136 kr.

Køb nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts