Tegning: : Mette Dreyer/POLITIKEN

Kultur

Anden, der kun lægger guldæg: Årelange pauser gør Anders Matthesen til et luksusbrand

Animationsfilmen ’Ternet Ninja’ ser ud til at være en af de få film, der sælger en million biografbilletter. Hvilket ellers kun har været Olsen-banden forundt, og som cementerer Anders Anden Matthesens succes. Men hvad er det egentlig, der fungerer så godt ved ’Anden’ som brand og virksomhed?

Kultur
FOR ABONNENTER

Når de nye biograftal i dag bliver offentliggjort, er det ret sikkert, at 900.000 mennesker har købt en biografbillet til animationsfilmen ’Ternet Ninja’. Flere har set den end filmene om Afdeling Q, ’Klovn – the movie’ og ’Den eneste ene’. Og med en spilleperiode, der endnu ikke er slut, tror formanden for Danske Biografer, Kim Pedersen, at filmen kan nå at sælge den magiske million billetter.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden