Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Philip Davali/DAVALI PHILIP
Foto: Philip Davali/DAVALI PHILIP

Er det o.k. eller med ren profit for øje, når virksomheder bruger Priden kommercielt? Her ses Jaxie Bearcunt, drag queen til Copenhagen Pride Parade 2018.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Er det uetisk, når store firmaer tjener penge på Pride? »Jeg ved ikke, hvor meget det bidrager til øget synlighed og accept, at man laver et smykke eller nogle flotte kager«

I den forløbne uge har det skabt debat på sociale medier, at forskellige firmaer bruger Pride i deres markedsføring eller har udviklet produkter i regnbuefarver i anledning af paraden. Vi har spurgt tre personer, hvorvidt det er uetisk at bruge Pride og LGBTQ+-bevægelsen kommercielt.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Vi sponsorerer lørdagseventet, og vi får til gengæld en lastbil med i optoget og en plads på Regnbuepladsen. Vi har jo en meget klar politik og et værdigrundlag, der handler om diversitet, mangfoldighed, inklusion, og derfor støtter vi også Pride. Så mener jeg ikke, at det er uetisk også at bruge det kommercielt – selv om vi i øvrigt ikke bruger det kommercielt i forbindelse med salg af et særligt produkt«.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden