Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

De reklamerer for tøj, makeup og fitnessgrej på Instagram: Men halvdelen af influencerne snyder og bruger falske følgere

Global undersøgelse af influencere viser, at 57 procent snyder med deres følgertal på Instagram, så de kan kræve flere penge for at reklamere for virksomheder. Tendensen er den samme herhjemme. DI kalder det »rigtigt skidt«, mens influencerne mener, at virksomhederne er medskyldige.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Tilbage i 2015 var en ung dansk kvinde så småt ved at etablere sig som influencer. Blandt andet gennem en række personlige blogindlæg, hvor hun fortalte om sin kamp med sit udseende, sin manglende selvtillid, og hvordan hun var kommet videre. Det fik mange til at følge hende. Det betød også, at flere virksomheder og brands så muligheden for at bruge hendes instagramkonto til at reklamere over for de piger, der var begyndt at lytte og stole på hende.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden